articles

چند نکته مهم برای نورپردازی داخلی

چند نکته مهم برای نورپردازی داخلی

 
برای نورپردازی  داخلی خانه راه های سریع و ارزان هست که می‌تواند به شما کمک کند تا با نورپردازی فضای خانه خود را بیش از پیش آرامش‌بخش کنید تمرکز همه این روش‌ها بر افزودن عمق و جذابیت دید بیشتر به دکوراسیون خانه است با این کار خود و افرادی که از خانه شما دیدن می‌کنند لذت میبرند .
   
1) نورپردازی‌ فضاهای بسیار تاریک را به حس‌گر (سنسور) حرکتی مجهز کنید. در مکان‌هایی مانند سرسرای بزرگ و تاریک، راه‌روها، زیرزمین و اتاق‌های زیر شیروانی که ممکن است به خاطر تاریکی زیاد در فاصله رسیدن فرد به کلید برق دردسرهایی به وجود آید، پیشنهاد می‌شود حس‌گرهای حرکتی نصب شوند تا با باز شدن در یا ورود فرد به این مکان‌ها، چراغ‌ها به صورت خودکار روشن شوند.
 

2) به آثار هنری در دکوراسیون را نورپردازی کنید  برای این کار بالای تابلوهایی که به دیوار نصب کرده‌اید هالوژن‌هایی با نور متمرکز به پایین نصب کنید تا سطح تابلو روشن شود.
چند نکته مهم برای نورپردازی داخلی
در قفسه‌ها و طبقه‌هایی که در آنها مجسمه‌ها و وسیله‌های تزئینی هنری قرار دارند را نیزنورپردازی کنید. با این کار جلوه آثار هنری در دکوراسیون برجسته می‌شود و چشم‌ها و توجه‌ها به سمت آنها جلب می‌شود و به همین علت جذابیت و زیبایی دید در دکوراسیون افزایش می‌یابد.
 
3) استفاده از نورپردازی داخلی‌ رو به بالا این نوع نورپردازی بخش بالایی فضا را به طور کامل روشن می‌کند بدون اینکه نور مستقیم و با شدت از بالا به پایین بتابد و چشم را آزار دهد. این نوع نورپردازی داخلی نیاز به سیم‌کشی‌های حرفه‌ای با ابزار دشوار ندارد. می‌توانید به آسانی با استفاده از چراغ‌هایی که نور را رو به بالا منتشر می‌کنند و تنها با زدن دو شاخه به پریز آن را تامین کنید. بهترین مکان برای قراردادن این چراغ‌ها پشت گیاهان آپارتمانی موجود در دکوراسیون یا پشت مبلمان و وسایل بزرگ است.
 
4) لوستر قدیمی خود را عوض کنید. اگر سالهاست که از لوستر فعلی استفاده می‌کنید آن را عوض کنید. لوستری جدید، مدرن و متناسب با دکوراسیون خانه خود را جایگزین آن کنید.
 
5) کلاهک آباژور موجود در خانه را عوض کنید. تعویض کلاهک آباژور راهی ارزان، ساده و در عین حال تاثیرگذار برای عوض کردن جلوه دکوراسیون و ایجاد دگرگونی در آن است. بهترین روش برای استفاده از کلاهک جدید و مناسب برای آباژور این است که پایه آباژور را با خود به فروشگاه‌ها و مرکزهای فروش کلاهک آباژور ببرید و انواع مختلف را روی آن امتحان کنید و ببینید کدام گزینه می‌تواند زیباتر جلوه کند. سعی کنید اندازه و مدل نو و یگانه‌ای را انتخاب کنید. از رنگ‌هایی استفاده کنید که دوست دارید در دکوراسیون اتاق حضور داشته باشند.

 
قسمت‌های بالای کابینت های آشپزخانه را نورپردازی کنید. برای این کار می‌توانید هم از هالوژن‌ها و هم از نورپردازی‌های خطیاستفاده کنید. نورپردازی در قسمت‌های بالای کابینت علاوه بر اینکه جلوه دکوراسیون آشپزخانه را بسیار زیبا و شیک می‌کند. می‌تواند سطح کار را نیز روشن کند. برای مثال زمانی که نیمه شب قصد استفاده از فضای آشپزخانه را دارید می‌تواند فضا را خیلی ملایم روشن کند.

 چند نکته مهم برای نورپردازی داخلی

6) در هر اتاق از ترکیبی از چند نوع نورپردازی گوناگون استفاده کنید تا جذابیت و زیبایی فضا بیشتر شود. برای نمونه، نورپردازی سقفی یا همان لوسترها (به همراه دیمر به جای کلید برق)، چراغ‌های زمینی یا رومیزی مانند انواع آباژورها، نورپردازی رو به بالا و نورپردازی متمرکز که برای روشن کردن آثار هنری استفاده می‌شود و همچنین شمع‌های متعدد از جمله انواع مهم نورپردازی هستند که باید برای راحتی و زیبایی فضا در دکوراسیون فضا گنجانده شوند.

 
شرکت نورپردازی نماتکس طراح ،مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای ساختمان