نورپردازی مدرن نمای ساختمان

نورپردازی مدرن نمای ساختمان

 

نورپردازی نمای ساختمان:

ساختمان ها همان قدر که در طول روز خوب دیده می شوند نیاز دارند که در شب هم همانقدر زیبا به نظر آیند. وظیفه زیبایی و معرفی ساختمان را نورپردازی بر عهده دارد.
نورپردازی قسمت مهمی از شکوه ساختمان می باشد که بهتر است به طور همزمان با طراحی ساختمان مدنظر قرار گیرد تا نورپردازی ساختمان تابع سبک و روح ساختمان و فضای اطراف گردد.نورپردازی بخشی از هویت ساختمان می باشد که با حجم و بدنه و نمای ساختمان یک پیکر را می سازند و هرکدام یکدگر را تکمیل می کنند.
نورپردازی مدرن و هوشمند:
ورود تکنولوژی به صنعت نورپردازی نمای ساختمان ها تحول بزرگی در زمینه نورپردازی به وجود آورده است.استفاده از نورپردازی مدرن وهوشمند به خلاقانه تر شدن و همچنین به ارتقا کیفیت نمای ساختمان ها در شب  کمک به سزایی می کند.
در تکنولوژی نورپردازی مدرن مصرف برق بسیار پایین تر و طول عمر بالاتری نسبت به نورپردازی سنتی و قدیمی دارد.
با استفاده از نورپردازی مدرن و هوشمند و با بهره گیری بهینه از جدیدترین فناوری نورپردازی برای یک ساختمان می توان آن را به یک جاذبه توریستی در شب تبدیل کرد.
قابلیت های نورپردازی مدرن و هوشمند :
ازقابلیت های نورپردازی هوشمند و مدرن می توان به قابلیت برنامه ریزی آن اشاره کرد. که در هر لحظه نمای جدیدی را به بیننده نمایش می دهد.با نورپردازی مدرن و استفاده از نورهای رنگی در نمای ساختمان  که معرف شکوه و زیبایی ساختمان در شب می شود توجه ناظران زیادی را به خود جلب میکند.
استفاده درست از عناصر نورپردازی مدرن وهوشمند میتواند به عنوان عناصر معماری در روشنایی روز نیز کارایی داشته باشند.
با بهره گیری از سیستم نورپردازی مدرن و هوشمند میتوان ساختمان ها را وسیع تر از وضعیت کنونی خود به نمایش گذاشت.

 

نکاتی در مورد نورپردازی مدرن وهوشمند:

نورپردازی نمای ساختمان باید هدفمند باشد و با متریال مورد استفاده در نمای ساختمان و همچنین نوع کاربری آن سازگاری و همخوانی داشته باشد. 
نورپردازی نمای ساختمان در شب زبان ناطق ساختمان های مختلف می شود و حتی بهتر از نور روز می تواند کاربری ساختمان را تبیین نماید.
نورپردازی نمای ساختمان گاهی باید حس دعوت کنندگی به ساختمان را تشدید کند ولی در بعضی موارد نورپردازی نمای ساختمان باید ایجاد آرامش برای بیننده و مخاطب نماید.
نورپردازی مدرن نمای ساختمان علاوه بر سلیقه هنری مبتنی بر دانش مهندسی می باشد.به عبارت دیگر نورپردازی مدرن و هوشمند در ساختمان ها تلفیقی از هنر و دانش مهندسی می باشد.
نورپردازی نمای ساختمان در واقع حکم یک راهنما را برای اشخاص ایفا میکند.
 
.