مقالات

اهمیت نورپردازی نمای ساختمان درچیست؟

اهمیت نورپردازی نمای ساختمان درچیست؟

با بررسی نتایج تحقیقات کاربردی تعداد ساختمانهایی که نمای خارجی منور(نمای نورپردازی شده) دارند به سرعت رو به افزایش است. به دلیل تغییرات اجتماعی و صنعتی و معماری، طراحی نورپردازی نما ساختمان با چالش هایی روبرو است که صرفه جویی از اصلی ترین چالش ها است. لذا نورپردازی نمای خارجی ساختمان می بایست با موضوعات دقیقاً زیست محیطی پیوند بخورد. هر نورپردازی نما مستلزم افزایش هزینه و انرژی در ساختمان است نوری که به طور صحیح بر روی یک نمای خارجی ساختمان هدایت نشود، منجر به پخش و هدر رفتن غیر ضروری نور می شود و درنیجه تاثیر منفی بر روی نمای ساختمان و دید ناظر خواهد داشت.
 
 
تاثیر نورپردازی نما ساختمان به عنوان یک عامل بازاریابی
جامعه امروزی در وضعیت تغییر و دگرگونی می باشد و بسیاری از مردم شب و روز خود را در محیط شهری سپری می کنند. آنها می خواهند که با داشتن لحظات خوش شب را به سر ببرند. آنها به دنبال سرگرمی و اخبار و وقایع جالب و خوشایند هستند. در عین حال، ایمنی و تعیین موقعیت را با وجود تاریکی باید تضمین شود. نورپردازی نما ساختمان، تصویری از فضاهای شهری را تجسم می کند و توجه و حواس بسیاری از جهان گردان و توریست ها را به خود جلب می کند.
نورپردازی نما ساختمان منافع صاحبان سرمایه را زیاد می کند و موقعیت فعلی را در وضعیت بالاتر و بهتری قرار می دهد. نورپردازی نما همچنین می تواند به سرمایه داران با افزوده شدن ارزش مستغلات و بالا بردن منفعت مالی انگیزه فعالیت اقتصادی دهد، در نتیجه جلب منابع مالی بیشتری می کند. نورپردازی نما ارزش افزوده شهرنشینی را بالا می برد.
در نتیجه، نورپردازی نمای ساختمان به شکل صحیح می تواند:
• هماهنگی میان ساختمان ها ایجاد می کند و درجه و ارزش مکانهای عمومی را بالا می برد.
• نورپردازی نما می تواند سطح بالایی از پذیرش مردمی را جلب کند.
• نورپردازی نما ی صحیح می تواند هویت شهری را ارتقا بخشد.
 نورپردازی نما ی استاندارد می تواند موقعیت محلی ساختمان را برای درک بیشتر افراد و شناخت سریع تر ساختمان به نمایش بگذارد.
 
از این رو شرکت نورپردازی حرفه ای نماتکس با درک اهمیت و حساسیت این موضوع در اجرای پروژه های نورپردازی از تیم کارشناسان فنی زبده،حرفه ای وبا تجربه بهره می گیرد. تا بتواند پروژه های نورپردازی را با بالاترین کیفیت و سازگار با محیط پیرامون به شما سروران گرامی ارائه دهد.
 
کلمات کلیدی:نورپردازی نمای ساختمان-تاثیر نورپردازی بر نما-اهمیت نورپردازی ساختمان-شرکت نورپردازی حرفه ای نماتکس-طراحی نورپردازی ساختمان